Minden korábbinál több használt autó áramlik az országba
Nem csökken a lelkesedés az import iránt, hiába drágították meg a behozott használt autók átírásának költségeit.
Nem csökken a lelkesedés az import iránt, hiába drágították meg a behozott használt autók átírásának költségeit.
A G-Power megmutatta, hogy az előző generációs M5 Touringban még bőven vannak rejtett tartalékok.
Idén január elsejétől akkor is kötelező vagyonszerzési illetéket fizetni, ha külföldi tulajdonostól vásároltunk egy autót.
Összesen több mint 130 ezer autót helyeztek forgalomba először Magyarországon a tavalyi évben, amelynek 54 százaléka volt valamilyen külföldről behozott használt autó.
Meghaladhatja a 70 ezret az idén behozott használt autók száma.
Jelentősen nőtt az eladott használt autók száma a harmadik negyedévben, amikor a használtautó-index 7,8 százalékponttal, 105,8 százalékra emelkedett - közölte a Használtautó.hu hírportál kedden.
Miközben konstans módon havi 3-4 ezer új autót értékesítenek itthon a kereskedők, a használtautó-import szinte minden hónapban új csúcsot dönt. A használtpiaci átlagárak el is indultak felfelé.
Miközben az idén eddig negyven százalékkal többen kerestek új vagy alig használt autót, mint az előző években, a kínálat is lassan bővülni kezdett. Ennek egyik oka, hogy az idei első nyolc hónapban már húsz százalékkal több új autót adtak el, mint két évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban.
Mára a többség, aki devizahiteles módon vett kocsit és bajba került a törlesztőrészletekkel, megoldotta valahogy.
A használt autó piac tovább folytatta emelkedését a második negyedévben is, és 12,2 százalékos növekedést mutatott e terület a tavalyi év hasonló időszakához képest.
Esetenként már többe kerülnek a jó állapotú Trabantok és Wartburgok a gyártás több mint két évtizeddel ezelőtti leállítása előtti új áruknál – írja a német Die Welt lap online kiadása.
A használt autós hirdetéseknél is megjelentek az adathalászok, akik így próbálnak hitelesíteni egy, akár még az országban sem lévő autót.
Ebből a korosztályból van a legtöbb hirdetés is. Gyorsabban kelnek el a meghirdetett járművek idén: a tavalyi 36 helyett átlagosan 24-25 nap alatt sikerül eladni egy személyautót.
A jó hirdetés fél siker, a jó termék meg a másik. Ebből indult ki egy ír fickó és dalt írt eladásra kínált régi, de patent állapotú Volkswagen Polójához.
Januártól március végéig 10,4 százalékkal több használt gépkocsi cserélt gazdát, mint 2012 első negyedévében. A nyugatról importált autók közül főként a tíz évnél idősebbek kelendőek.
Változatos a kínálat és a minőség a visszavett kocsik közt: gyakran csak egy kulcs van meg, vagy mindenféle "talált" gumi van a felniken, az eredeti garnitúrát inkább leszedték. Magánvásárló úgy tűnik jobb, ha nem merészkedik a bebukott hitelek miatt lefoglalt autók piacára. Szevizbázissal már más a helyzet, az adott hibákkal is megérheti megvenni a kocsit, és ők a szervizköltségen is tudnak csípni.
Meghökkentő üzlet köttetett egy Chevrolet-márkakereskedésben, a louisianai Bossier Cityben: egy hölgy három autót, többek között a legendás Ford T-Modell egyik 1914-ben készült példányát cserélte be egy idei évjáratú Corvette-re.
Az erős euró gyorsan fellendíti az exportot a használtautó-piacon is. Elsősorban Szerbiába és Németországba viszik a használt magyar kocsikat.
2012-re a személygépkocsik átlagéletkora 12,5 évre emelkedett, fél évvel lett magasabb az előző évnél. Az 1991-ben még 16 éves személyautó-átlagéletkor 2006-ra 10,3 évre csökkent, azóta azonban a trend megfordult.
A vártnál többen, közel 90 százaléknyian váltottak téli gumira az autósok. Az abroncsok többsége prémium márkás, ugyanakkor 5 évnél idősebb, amelyek a tapasztalatok szerint már korántsem biztosítanak olyan jó tapadási tulajdonságokat, mint az újabb gumik – derült ki a nonstopgumi.hu és a Használtautó.hu közös vizsgálatából. A vizsgálat korántsem reprezentatív mivel csak budapesti helyszínen készült.